Неділя, 19.05.2024, 04:56
Вітаю Вас Гість | RSS
Форма входу
Пошук
Календар
«  Травень 2024  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031
Друзі сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Трудове навчання

Розробки позакласних заходів

Сценарій позакласного виховного заходу з обслуговуючої праці

«ХОЧУ + МОЖУ + БУДУ»          


Дата:

Клас: учні 9 класів

Мета:  

Виховна

  • виховання працелюбності;
  • виховання  організованості,  практичності;
  • виховання раціональності;

Розвивальна

  • розвиток творчої уяви та мислення;
  • розвиток пізнавальних здібностей;
  • розширення  політехнічного кругозору;
  • розвиток  аналітичних здібностей та логічного мислення;
  • розвиток  наочно – образного мислення, просторової уяви;
  • розвиток  концентрації  уваги, пам’яті  учнів;
  • розвиток координації, точності рухів рук або виконуваних операцій.

Навчальна

  • ознайомлення учнів з технологією виготовлення одягу;
  • поглиблення знань із будови швейної машини;
  • формування трудових умінь;
  • узагальнення знань учнів із тем «Технологія виготовлення одягу», «Технологія харчової обробки продуктів».

Профорієнтаційна

  • формування інтересу до праці швачки, технолога одягу, дизайнера.        

Оснащення заходу: 

  • декорації для прикрашання приміщення, на сцені напис «ХОЧУ + МОЖУ + БУДУ», напис з назвами команд, емблеми, кросворди, рецепти салатів, підготовка продуктів, краватки, комплект слайдів, картки завдання, виготовлення костюмів.

Час: 90 хв.

Хід заходу:

Підготовчий етап

Для учасників: 

виготовлення декорацій, назв команд, емблем, кросвордів, рецептів салатів, відварювання продуктів, підготувати краватки, комплект слайдів для VІ і VІІ конкурсів,   карток із завданнями, виготовлення костюмів, підбір художніх номерів і відповідних фонограм.

Для журі: 

виготовлення призів, грамот, карток для запису результатів конкурсу.

 Основний етап

Вступне слово вчителя

Шановні учні! Сьогодні ми проводимо виховну годину з трудового виховання на тему «Хочу + можу + буду». Вона актуальна, тому що праця завжди була, є і буде основою життя. І від того як людина працюватиме, буде залежати майбутнє не тільки її сім'ї, але й держави.

Зараз я хочу представити капітанів наших команд. Капітан першої команди «Дизайнери» - Софія, капітан другої команди «Швачки» - Анастасія.

 

І Конкурс «Представлення»

Вчитель. Тепер капітани повинні представити свої команди, емблеми та девізи.

 

ІІ Конкурс «Захоплення»

Вчитель. Кожна команда представляє свій художній номер.

 

ІІІ Конкурс «Розв’язування кросвордів»

Вчитель. Даю кожній команді підготовлені кросворди,  вони їх розв’язують протягом 5 хв.

Кросворд №1 «Загальна будова побутової швейної машини»

По горизонталі:

  • Пристрій для надання голці зворотно-поступового руху.
  • Поверхня, по якій рухається тканина.
  • Деталь для надання нитці натягу та утримання її у певному напрямку під час роботи швейної машини.
  • Деталь, що подає нитку до голки та човника, затягує стібок і змотує нитку з котушки.
  • Дерев’яна частина, в якій кріпиться швейна машина.
  • Пристрій для механічного намотування ниток на шпульку.

По вертикалі:

  • Пристрій для закріплення притискної лапки та її утримання під час роботи швейної машини.
  • Деталь для утримання котушки на швейній машині.
  • Пристрій для міцного закріплення та утримання голки.
  • Деталь, що притискує матеріал до голкової пластини та рейки.

ВІДПОВІДІ:

По горизонталі: 

1. Голководій. 2. Платформа. 3. Нитконаправлювач. 4.Ниткопритягач. 5. Станина. 6. Моталка.

По вертикалі: 

7. Лапкотримач. 8. Котушкотримач. 9. Голкотримач. 10. Лапка.


Кросворд №2 «Загальна будова побутової швейної машини»

По горизонталі:

  • Деталь, яка утримує шпиндель у потрібному положенні, притискає моталку до махового колеса або від’єднує моталку від нього.
  • Деталь призначена для розміщення зубчастих коліс і кріплення привідного важеля ручного приводу.
  • Деталь, яка вставляється в отвір махового колеса й обертає його.
  • Деталь, що подає нитку до голки та човника, затягує стібок і змотує нитку з котушки.
  • Деталь, яка притискає матеріал до голкової пластини та рейки.
  • Деталь, яка пересовує тканину.
  • Деталь, яка кріпиться до великого зубчастого колеса й обертає його.

По вертикалі:

  • Дерев’яна частина, в якій кріпиться швейна машина.
  • Деталь, яка проколює тканину, проводить крізь неї верхню нитку й утворює петлю.
  • Деталь, яка захоплює петлю з голкової нитки, розширює її, обводить навколо шпульки і здійснює переплетення верхньої та нижньої ниток.

ВІДПОВІДІ:

По горизонталі: 

1. Заскочка. 2. Корпус. 3. Поводок. 4. Ниткопритягач. 5. Лапка. 6. Рейка. 7. Важіль.

По вертикалі: 
8. Станина. 9. Голка. 10. Човник.


ІV Конкурс «Кулінарія»

Вчитель. Помічники заносять два столи з кухонним приладдям та продуктами. Перша команда стає коло першого стола і отримує завдання зробити салат «Олів’є». Друга команда стає коло другого стола і отримує завдання зробити салат «Королівський». На виконання цього завдання дається 10 хв. Журі засікає час, а потім куштує ваші салати.

V Конкурс «Зав’язування краватки»

Вчитель. Викликаю на сцену по одному представнику з кожної команди. А також виходять хлопці-помічники з краватками. Кожен представник з команди повинен якнайшвидше і правильно зав’язати краватку.

VІ Конкурс «Що ми носимо? »

Вчитель. Зачитую формулювання, за яким буде прихована назва якогось одягу, і тільки один з учасників обох команд підіймає руку і дає відповідь. Якщо вона не правильна, то інша команда намагається дати правильну відповідь.

Питання:

1. Жіночій одяг, який носиться поверх білизни. (Плаття)

2. Короткий верхній одяг, що глухо застібається. (Куртка)

3.  Одяг, який отримав широку популярність серед чоловічого населення всієї планети, що з'явився в результаті ряду перетворень римської туніки, яку одягали прямо під тогу. (Сорочка)

4. Кожушок, шуба зі шкіри, оброблена за допомогою кори дуба. (Дублянка)

5. Одяг, що покриває ноги і нижню частину тулуба. (Брюки)

6. Тип жіночого плаття без рукавів та з великим вирізом горловини. (Сарафан)

7. Тип легкого одягу за назвою єгипетського міста Пелузія, що був відомий від хрестоносців, просторий одяг, зазвичай синього кольору та носився без поясу. (Блуза)

VІІ Конкурс «Загадки з грядки»

Вчитель. Зачитую загадки, хто з учасників команди знає відповідь, піднімає руку і дає відповідь.

Що то за голова,
Що лиш зуби й борода?
(Часник)

* * *
Довгий, зелений,
Добрий і солоний,
Добрий і сирий.
Хто він такий?
(Огірок)

* * *
В полі хороше мені
Зеленіти навесні.
Чим же я — не молодець? .
Маю диво-корінець,
Все про нього дбаю,
Цукор відкладаю.
(Буряк)

* * *
Некрасива, шишкувата,
Як прийде на стіл вона,
Скажуть весело хлоп'ята:
— Ну й розсипчаста, смачна!
(Картопля)

* * *
Без рук, без ніг,
А в'ється, як батіг.
(Квасоля)

* * *
Хто хустиночку свою
Влітку покриває?
І по двадцять хустин
На голівці має?
(Капуста)

* * *
Кажуть, щоб хвороб не знати,
Треба всім мене вживати.
Може, ви мене й з’їсте,
Тільки сльози проллєте.
(Цибуля)

* * *
На городі виріс дужий,
Круглий, жовтий і байдужий
До червоних помідорів,
До капусти і квасолі.
Хто цей гордий карапуз?
Здогадалися?...
(Гарбуз)

* * *

Народжується з квітки,
Його всі люблять дітки,
Заліза в нім багато,
Рум'яне і хрустке.
А ну, скажіть, дівчата,
То що ж воно таке?
(Яблуко)

* * *
Лампочка вгорі висіла,
Стала смачна, пожовтіла.
Діти лампочку зірвали,
З апетитом скуштували.
(Груша)

* * *
Зелені сережки
На гіллі висіли,
На сонечку підсмажились
І почервоніли!
(Вишня, черешня)

* * *
Чи то жовта,
Чи то синя
Соковита господиня.
Чи то сонце,
Чи то злива —
Пригостить нас влітку...
(Слива)

* * *
Мовби на одній нозі.
Він зростає на лозі.
Подивись скоріш в віконце —
Грона сповнені всі сонця!
Кожен скуштувати рад
Соковитий...
(Виноград)

* * *
Я жовтенька, я маленька,
Мов медочок солоденька.
На баштані достигаю,
Тепле сонечко вітаю.
(Диня)
<!--[if !supportLineBreakNewLine]-->
<!--[endif]-->

VІІІ Конкурс «Відгадай слово»

       Вчитель. Кожній команді пропонується по п’ять карток із термінами і словами підказками. Кожен представник команди по черзі виходить на сцену і мімічно повинен пояснити протилежній команді значення цього слова так, щоб вони його відгадали.

   Картки для І команди  Картки для ІІ команди
 1  Голка (інструмент)  Помідор (овоч)
 2  Молоко (напій)  Спиці (інструменти)
 3  Швачка (професія)  Фартух (одяг)
 4  Бісер (оздоблення)  Швейна машина (пристрій)
 5  Тканина (матеріал)  Вишивка (оздоблення)

ІХ Конкурс «Показ мод»

Вчитель. Наші чарівні дівчатка сьогодні продемонструють результат своєї праці – власні моделі. На наших уроках із трудового навчання вони були конструкторами, модельєрами, закрійниками, швачками. Створювали свої власні шедеври. А сьогодні вони манекенниці, продемонструють свої моделі, доповнення до них, та вміння гарно триматися.

Вітаємо команду «Дизайнери».

Вітаємо команду «Швачки».


Заключний етап

Журі підводить підсумки та оголошує результат.

Результати конкурсів

   Види конкурсів Кількість балів 
у команди
«Дизайнери»

Кількість балів
у команди
«Швачки»

 1  «Представлення»    
 2  «Захоплення»    
 3  «Розв’язування кросвордів»    
 4  «Кулінарія»    
 5  «Зав’язування краватки»    
 6  «Що ми носимо?»    
 7  «Загадки з грядки»    
 8  «Відгадай слово»    
 9  «Показ мод»    

Разом:

Місце:

Проходить нагородження команди-переможця.

Підсумкові слова вчителя.

Дякую учням 9-х класів за активну роботу у підготовці до конкурсу. Дякуємо групам підтримці, журі та вашим батькам за посильну участь у нашому конкурсі.