Неділя, 19.05.2024, 03:38
Вітаю Вас Гість | RSS
Форма входу
Пошук
Календар
«  Травень 2024  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031
Друзі сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Трудове навчання

Тема уроку: Ознайомлення з технологією вишивання стрічками

План – конспект уроку №16

Тема уроку: Ознайомлення з технологією вишивання стрічками

Дата:

Клас: 10

Мета:

Навчальна

    • ознайомлення учнів з технологією вишивання стрічками;
    • формування трудових умінь;
    • оволодіння правильними прийомами роботи;
    • засвоєння знань учнями з теми «Технологія вишивання стрічками».

Розвивальна

    • розвиток творчого мислення;
    • розвиток  аналітичних здібностей та логічного мислення;
    • розвиток пізнавальних здібностей;
    • розвиток абстрактного мислення;
    • розвиток  концентрації уваги, пам’яті учнів;
    • розвиток координації, точності рухів рук або виконуваних операцій.

Виховна

    • виховання працелюбності;
    • виховання  організованості, раціональності, практичності;
    • бережного ставлення до інструментів та матеріалів.

Профорієнтаційна

    • ознайомлення з професією вишивальниця;
    • розвиток  уяви про професії, пов’язані з оздобленням тканин, інтер’єру.

        

Завдання уроку:

    • ознайомити учнів з технологією вишивання стрічками;
    • оволодіти правильними прийомами роботи;
    • розвивати пізнавальних здібностей.

Об’єкт праці: 

    • відпрацювання певних прийомів роботи при вишиванні стрічками

Методи:

    • при викладанні нового матеріалу – розповідь, бесіда з поясненням,  проблемні завдання, демонстрація, ілюстрація (плакати, схеми), пізнавальні ігри, навчальні екскурсії;
    • у практичній роботі – вправи, застосування знань на практиці, мозковий штурм, практична робота, особистий показ, обхід учнів, інструктаж;
    • заключна частина уроку – усне опитування, діалог, самоконтроль, зауваження.

Обладнання та інструменти:

    • набір інструментів;
    • набір матеріалів.

Наочні посібники, ТЗН та додатковий матеріал:

    • плакати;
    • малюнки на дошці;
    • натуральні об’єкти;
    • ТЗН (відеотехніка, комп’ютер);
    • дидактичні матеріали ( каталоги, картки – завдання, тести, технологічні карти виготовлення виробів, комплект слайдів).

Міжпредметні зв’язки: 

    • малювання.

Тип уроку: 

    • урок формування вмінь і навичок.

Час: 45 хв.


Хід уроку:

Організаційний момент (2 хв.)

Привітання (створення позитивного емоційного настрою вчителем), перевірка присутніх, перевірка готовності учнів та майстерні до уроку.

Учні, одяг яких не відповідає правилам безпеки, до роботи не допускаються.

 

Можуть руки людей зробить будь-яке диво:

І по білому полю можуть виткати квіти

І по синьому небу вишити сонце золотеє,

Щоб на землі стало більше краси.

Я візьму в руки нитку і просту ганчірку,

І трішки фантазії і чарівництва -

І зшию таке я, що вам і не сниться

Щоб тільки краса жила на землі!

 

Актуалізація опорних знань та життєвого досвіду учнів (2хв.)

«Факел знань» 

(Передаємо наш факел і даємо відповіді на питання)

Яку тканину використовують для вишивання?

Перерахуйте інструменти, які необхідні для вишивання стрічками?

Які стрічки використовують для вишивання стрічками?

                                           

Мотивація уроку (2 хв.)

(Під час розповіді вчителя на дошку проектуються слайди з зображенням готових виробів вишитих або оздоблених технікою «Вишивка стрічками»). 

Вишивка стрічками - це старовинне рукоділля, яке знову стає модною тенденцією в даний час. Вишивкою можна прикрасити і нижню білизну, і повсякденний одяг, головні убори та одяг на вихід; подушки і шкатулки, сумки та рукавички; нею можна прикрасити рушники та інші вироби. За старих часів жінки на Русі заздалегідь намагалися розшивати стрічками рушники, в які загортали дитинку відразу після народження. В даний час, нерідко, вишитими речами за допомогою шовкових стрічок прикрашають дитячі іграшки та інтер'єр свого улюбленого будинку або дачі. А як ми можемо створити цю красу?Для цього нам необхідно ознайомитись із технологією вишивання стрічками. Чим ми сьогодні і займемося.      

 

Повідомлення  теоретичного матеріалу (10 хв.)

(Розповідь супроводжується показом слайдів на дошці. Виступи представників від домашніх груп за темами.)

Існують наступні види стрічкових швів та стібків: шов «вперед голку», центральний стрічковий стібок, центральний стрічковий стібок з перекрутом, шов «петля з прикрепом», шов «французький вузлик».

        Доклад першої групи

Шов «вперед голку». Цим швом зазвичай обшивають контури різних фігур. Він може використовуватися як настил, а також при виконанні пелюсток та стеблинок квітів.

Доклад другої групи

«Центральний стрічковий стібок». Це найбільш відомий і широко застосовуваний у вишивці стрічковий стібок. Ним виконують пелюстки, листочки і багато іншого. Виконується стрічковий стібок наступним чином: треба вивести голку зі стрічкою на лицьову сторону в точці, де починається стібок. В кінці стібка проткнути стрічку голкою. Повільно протягнути стрічку на виворітну сторону, дозволяючи кінці стрічки згорнути в трубочку. Якщо занадто туго натягувати стрічку, то ефект стібка пропадає. Можна урізноманітнити візерунок пелюстками і листочками, регулюючи довжину і ступінь натягу стрічки.


Доклад третьої групи

«Центральний стрічковий стібок з перекрутом». Виконується практично так само, як і попередній стібок - стрічковий. Вся різниця полягає в тому, що перед тим, як проколоти стрічку голкою, її перекручують один чи декілька разів. Цей шов застосовується для вишивання стеблинок і гілочок, вузьких пелюстків квітів.

 

Доклад четвертої групи

Шов «петля з прикріпом». Потрібно вивести голку зі стрічкою на лицьову сторону, зробити петлю та ввести голку на виворітну сторону в тій же точці. А потім знову повернутися на лицьову сторону у центрі великої петлі, тримаючи стрічку під голкою. Для закріплення петлі вивести голку на виворітну сторону, так щоб над петлею вийшов прямий стібок. Як варіант цей шов можна виконувати з двома і навіть трьома прикріпами. Цей шов використовується для виконання пелюсток на таких квітах, як «Ірис».


Доклад п’ятої групи

Шов «французький вузлик». Виконується стібок наступним чином. Слід вивести голку зі стрічкою на лицьову сторону. Вільно обернути стрічку навколо голки 1 або 2 рази (чим більше оборотів стрічки навколо голки, тим більший вийде вузлик). Вивести голку на виворітну сторону, відступивши приблизно на 3 мм від точки попереднього уколу голки. Міцно натягнути стрічку, проводячи голку крізь тканину і раніше зроблені завитки. «Французькими вузликами» часто виконуються серединки квітів або маленькі квіточки.


Вступний інструктаж (2 хв.)

Вчитель пояснює, що учні будуть виготовляти під час практичної роботи види стрічкових швів та стібків;

у процесі виготовлення виробів учні повинні досягти якісне виконання стрічкових швів та стібків;

особисто показує прийоми виконання, інструктує про порядок виготовлення виробу;

по ходу демонструє зразки виконаних швів та стібків;

звертає увагу на дотримання учнями правил безпечної праці.

 

Практична робота учнів (15 хв.)

(Практична робота супроводжується показом слайдів на дошці. Учні розходяться по новоствореним групам, де вони виступатимуть експертами з окремої теми(своєї частини інформації).У кожній групі має бути представник із кожної домашньої групи.)

 

Інструкційна карта на виготовлення шва  «вперед голку»:

Вдягнути у голку стрічку та зафіксувати її, на кінці зав’язати вузлик.

Проколюючи тканину виводимо голку на лицьовий бік.

Від точки вивода відступаємо бажану відстань і виводимо голку на виворітний бік.

Таким чином продовжуємо далі.


Інструкційна карта на виготовлення  « Центрального стрічкового стібка»:

Вдягнути у голку стрічку та зафіксувати її, на кінці зав’язати вузлик.

Проколюючи тканину виводимо голку на лицьовий бік.

Від точки вивода відступаємо бажану відстань і стібок протикаємо голкою.

 Повільно протягуємо стрічку на виворітну сторону, дозволяючи кінці стрічки згорнути в трубочку.

Таким чином продовжуємо далі.


Інструкційна карта на виготовлення  « Центрального стрічкового стібка з перекрутом».

Вдягнути у голку стрічку та зафіксувати її, на кінці зав’язати вузлик.

Проколюючи тканину виводимо голку на лицьовий бік.

Від точки вивода відступаємо бажану відстань і перекручуємо стрічку один чи декілька разів.

Протикаємо стрічку голкою.

Повільно протягуємо стрічку на виворітну сторону, дозволяючи кінці стрічки згорнути в трубочку.

Таким чином продовжуємо далі.


Інструкційна карта на виготовлення  шва «петля з прикрепом».

Вдягнути у голку стрічку та зафіксувати її, на кінці зав’язати вузлик.

Проколюючи тканину виводимо голку на лицьовий бік.

Від точки вивода відступаємо бажану відстань робимо петлю та виводимо голку на виворітну сторону в тій же точці.

Повертаємося на лицьову сторону у центрі великої петлі, тримаючи стрічку під голкою.

Для закріплення петлі виводимо голку на виворітну сторону, так щоб над петлею вийшов прямий стібок.

Таким чином продовжуємо далі.


Інструкційна карта на виготовлення  шва «французький вузлик».

Вдягнути у голку стрічку та зафіксувати її, на кінці зав’язати вузлик.

Проколюючи тканину виводимо голку на лицьовий бік.

Вільно обертаємо стрічку навколо голки 1 - 2 рази (або більше);

Виводимо голку на виворітну сторону.

Міцно натягуємо стрічку, проводячи голку крізь тканину і раніше зроблені завитки.

Таким чином продовжуємо далі.


Поточний інструктаж:

  • перевіряє, чи всі учні приступили до роботи (при необхідності, окремим учням проводе повторний інструктаж);
  • звертає увагу на правильність організації робочого місця учнями;
  • контролює правильність виконання трудових прийомів та операцій, дотримання норм часу;
  • звертає увагу на вихідну робочу позицію, контролюю захват учнями інструментів і матеріалів, перевіряю правильність рухових дій;
  • перевіряє дотримання учнями правил безпечної праці;
  • перевіряє обсяг виконаної роботи.

 

Заключний інструктаж (2 хв.)

  •  Приймає в учнів виконану роботу;
  • звертає увагу на якість виконаних об’єктів праці;
  • демонструє учням найкращі вироби, а потім представляю вироби з дефектами, пояснюю причини їх виникнення і способи усунення.

 

Закріплення і  узагальнення  вивченого  матеріалу(7хв.)

Учні повертаються в «домашні групи» і виконують тестові завдання.

Установіть відповідність між назвами швів та їх призначенням 

  • шов «вперед голку»
  • центральний стрічковий стібок
  • центральний стрічковий стібок з перекрутом
  • шов «петля з прикрепом»
  • шов «французький вузлик» 

  • для виготовлення пелюсток і листочків
  • при виконанні пелюсток та стеблинок квітів
  • виконують серединки квітів або маленькі квіточки
  • виконання пелюсток на таких квітах, як «Ірис»
  • для вишивання стеблинок і гілочок 

 Визнач назву шва…..Від точки вивода відступаємо бажану відстань і виводимо голку на виворітний бік 

  • шов «вперед голку»
  • центральний стрічковий стібок
  • шов «французький вузлик».
  • центральний стрічковий стібок з перекрутом
  • шов «петля з прикріпом» 

3 Вибери правильну відповідьЯким швом виконуються серединки квітів або маленькі квіточки 

  • шов «вперед голку»
  • центральний стрічковий стібок
  • шов «французький вузлик».
  • центральний стрічковий стібок з перекрутом
  • шов «петля з прикріпом» 

 Розмісти технологічну послідовність виконання шва «Петля з прикріпом»

Проколюючи тканину виводимо голку на лицьовий бік.

Таким чином продовжуємо далі.

Повертаємося на лицьову сторону у центрі великої петлі, тримаючи стрічку під голкою.

Вдягнути у голку стрічку та зафіксувати її, на кінці зав’язати вузлик.

Від точки вивода відступаємо бажану відстань робимо петлю та виводимо голку на виворітну сторону в тій же точці.

Для закріплення петлі виводимо голку на виворітну сторону, так щоб над петлею вийшов прямий стібок. 
 
5 Установіть відповідність між назвами швів та їх зовнішнім виглядом

  • шов «вперед голку»
  • центральний стрічковий стібок
  • шов «французький вузлик».
  • центральний стрічковий стібок з перекрутом
  • шов «петля з прикріпом» 

 

Підведення підсумків уроку (2хв.)

Ми розповіли вам основні нюанси і тепер ви знаєте як вишивати стрічками. Ви можете придумати свій індивідуальний малюнок, адже тут ви художник і творець. Світ настільки гарний і унікальний, що ви можете безмежно виразити це в своїх вишивках. Можливо, ви станете професіоналом, і ваша кожна нова робота буде виглядати приголомшливо.

 

Повідомляє і пояснює отримані учнями оцінки за урок.

Методом рефлексії аналізує з учнями рівень досягнення поставлених на уроці завдань (чому навчилися, що засвоїли).

 

 Домашнє завдання(1 хв.)

 Опрацювати конспект уроку.