Неділя, 19.05.2024, 03:49
Вітаю Вас Гість | RSS
Форма входу
Пошук
Календар
«  Травень 2024  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031
Друзі сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Трудове навчання

Тема уроку: Короткі історичні відомості про виникнення й розвиток техніки вишивання стрічками

План – конспект уроку №14

Тема уроку: Короткі історичні відомості про виникнення й розвиток техніки вишивання стрічками       

Дата:

Клас:10

Мета:

Навчальна

  • ознайомлення учнів з історією виникнення і розвитку техніки вишивання стрічками;
  • засвоєння знань учнями з теми «Короткі історичні відомості про виникнення й розвиток техніки вишивання стрічками».

Розвивальна

  • розвиток творчого мислення;
  • розвиток пізнавальних здібностей;
  • розвиток  концентрації  уваги, пам’яті  учнів.

Виховна

  • виховання працелюбності;
  • виховання  організованості, раціональності, практичності.

Профорієнтаційна

  • формування інтересу до праці;
  • ознайомлення з професією «Вишивальниця».

Завдання уроку:

  • засвоїти нові знання з теми;
  • розвивати пізнавальні здібності;
  • формувати інтерес до техніки « Вишивка стрічками».

Методи:

  • при викладанні нового матеріалу – розповідь, бесіда з поясненням, проблемні завдання, демонстрація слайдів, пізнавальні ігри;
  • заключна частина уроку – усне опитування, діалог. 

Наочні посібники, ТЗН та додатковий матеріал:

  • плакати;
  • натуральні об’єкти;
  • ТЗН (відеотехніка, комп’ютер);
  • дидактичні матеріали (картки – завдання, комплект слайдів).

Міжпредметні  зв’язки: 

  • історія.

Тип уроку: 

  • урок з набуття учнями нових знань.

Час: 45 хв.

Хід уроку:

Організаційний момент (3 хв.)

Привітання, перевірка присутніх, перевірка готовності учнів та майстерні до уроку.

(Рефлексія: Чи налаштовані ви працювати і який у кожного з вас настрій на початку уроку? (на картки на дошці, учні відмічають свій настрій)

Радісний!
Я хочу все зрозуміти
Спокійний!
Якщо захочу - все зрозумію
Байдужий!
Мені не цікаво. Робити нічого не буду!

Мотивація уроку (5 хв.)

(Під час розповіді вчителя на дошку проектуються слайди з зображенням готових виробів вишитих або оздоблених технікою «Вишивка стрічками»)

Вишивання з давніх-давен – один із улюблених видів рукоділля багатьох народів – старовинне, копітке та витончене мистецтво. Одні вишивають нитками,бісером, а інші стрічками. Особливість техніки вишивання стрічками полягає в тому, що вона дає малюнку об’ємності. За допомогою оригінального малюнка можна вишити красиві скатертини, серветки, оздобити шкатулки. Навчившись вишивати стрічками ви зможете дати нове життя своїм старим речам.

Так ми з вами приступаємо до вивчення розділу «Технологія вишивання стрічками», а тема сьогоднішнього уроку «Короткі історичні відомості про виникнення й розвиток техніки вишивання стрічками ».

«Квітка знань» (Для конкретизації набутих знань за минулі роки навчання учні на листочках за­писують запитання, відповіді на які хотіли б дізнатися на кінець уроку і прикріплюють їх до пелюсток квітки, яка намальована на плакаті, що прикріплений на дошці.)

Приклади запитань:

  • Чи вмієте ви вишивати?
  • Які техніки вишивання вам відомі?
  • Чи подобаються вам вишиті вироби?

Повідомлення  теоретичного матеріалу (15 хв.)

(Під час повідомлення теоретичного матеріалу, на дошці представлена презентація «Короткі історичні відомості про виникнення й розвиток техніки вишивання стрічками » )

 З давніх часів вузькі смужки тканини застосовувалися в повсякденному житті і господарській діяльності людей.

Вже в Давній Греції жінки вплітали у волосся смужки тканин, щоб "оживити" свій образ. Пов'язки, прикрашені золотом і коштовними каменями впліталися у волосся в Стародавньому Римі. Крім того, кольоровими стрічками оброблявся одяг, причому кожному соціальному класу відповідав свій колір і матеріал.


В середні віки в Італії стрічками вже декорували спинки стільців і балдахіни, а також підв'язували важкі завіси, якими закривалися вікна для захисту від холоду в зимовий час. Але лише в XIV столітті почало розширюватися побутове вживання шовкових стрічок. Традиції ткацтва в Ліоне і сприятливі кліматичні умови півдня Європи сприяли швидкому розвитку виробництва коштовної шовкової нитки.

Після переїзду папської курії до Авіньону, під опіку французького короля, знатні пани стали красуватися в розкішному одязі, обробленому стрічками із золотою облямівкою або парчовими стрічками, відповідно рангу і походженню того, хто їх носив.


У 1446 році король Людовик XI запросив італійських ткачів, щоб вони виучили своєму мистецтву жителів Ліона. З цієї затії нічого не вийшло, але в місто були завезені всілякі верстати як для вироблення шовку, так і для виготовлення шовкових стрічок. Попит на стрічки продовжував зростати, і Ліон поступово перетворювався на крупний текстильний центр: виготовляли різні, у тому числі й дорогі і екстравагантні, шовкові стрічки, а також всіляки тасьми.


До 1660 року в Сент-Ет’єне і околицях налічувалося вже близько вісімдесяти тисяч ткацьких верстатів для вироблення стрічок і триста сімдесят - для виробництва позументних виробів (позумент, галун, басон). На початку XVIII століття попит на ці товари різко зріс, і почався період бурхливого поширення розкішних і красивих стрічок. Король Франції Людовик XIV прикрашав стрічками, коштовними каменями, що унизали, навіть своє взуття і закликав двір одягатися оригінально і з вигадкою.


А об'ємний малюнок настільки привабливий, що можна, без жодного сумніву, стверджувати: найближчими роками цей вид вишивки чекає широке поширення і успіх!


Атласні стрічки і тасьми міцно увійшли і в наше повсякденне життя. Про них зазвичай згадують перед святами і урочистими подіями, коли виникає необхідність прикрашати. У Італії галасливі і веселі торжества, що удалися на славу, навіть називаються "Святами з бантиками".

Красива стрічка додає добре упакованому дарунку вишуканість, підкреслюючи урочистість моменту. Перев'язаний стрічкою букет виглядає не лише привабливішим, але і багатим.


Стрічки оживляють зачіску, а оброблені ними і тасьмою капелюшка, сумочки і плаття набувають так званої родзинки. Напевно більшість з нас завмирали від захоплення, розглядаючи весільні вбрання наречених, пишні мереживами, стрічками і рюшами!

На Заході прийнято, готуючись до свят прикрашати святковий стіл всілякими бантами в тон скатертини. За їх допомогою прагнуть створити в будинку святкову атмосферу. Червоні стрічки і банти стали символом різдвяних свят. Їх прикріплюють до вхідних дверей будинків напередодні Різдва і зустрічі Нового року.

В Україні склався звичай прикрашати автомобілі весільного кортежу стрічками і перев'язувати конверти з новонародженими блакитними або рожевими стрічками.



Історія цієї техніки сходить до давніх англосакських традицій. Для такого виду вишивки береться дуже вузька стрічка, яка личить до будь-яких типів тканин. Вона вільно проходить через найщільніший вуток, не втрачаючи своєї форми.

Особливість цієї техніки вишивки в тому, що вона додає малюнку об'ємність. Вивчивши різні види швів, Ви без зусиль зможете їх повторити і створити своїми руками незвичайно красиві речі. Окрім цього у Вас з'являється можливість додати готовим виробам неповторну індивідуальну подобу, прикрасивши сукню або капелюшок.

За допомогою оригінального об'ємного малюнку або банту Ви зможете об'єднати в єдиний ансамбль декілька предметів вашого гардеробу. Універсальність цього виду вишивки в тому, що вона дозволяє оформити і дитячий полотняний рюкзак і дамську вечірню сумочку.

Крім того, Ви навчитеся робити красиві скатертини і серветки, мішечки для флакончиків з духами, коробочки для коштовностей і безліч інших милих дрібничок.

 Практична робота  (12 хв.)

Аналіз готових виробів.

(Вчитель пропонує учням переглянути роботи, проекти та презентації минулих років. Та здійснити їх аналіз.)

 

Закріплення і  узагальнення  вивченого  матеріалу (5 хв.)

(Закріплення проводиться за допомогою конкурсу «Розшифруй». Клас поділяємо на 3 групи і вчитель роздає завдання. Яка команда вирішить перша, та й отримає на один бал вище.)

 Знайдіть зашифровані якості, притаманні людині, що вишиває.


Відповіді:

1.Охайність.

2. Увага.

3. Уміння.

4. Старанність.

5. Любов.

2) Колективна робота:

Учні дають відповідь на запитання, поставлені на початку уроку. (Звертаємося до «Квітки знань»)

Підведення підсумків уроку (4 хв.)

Повідомляє і пояснює отримані учнями оцінки за урок.

Методом рефлексії аналізує з учнями рівень досягнення поставлених на уроці завдань (чому навчилися, що засвоїли).

Учитель підбиває підсумки уроку.

 Домашнє завдання (1 хв.)

Опрацювати конспект уроку.

Підготовити доповідь на тему «Розвиток техніки  вишивки стрічками на Україні».